- Informatika a Informatická výchova
- Obsahová náplň a hlavné ciele
- Cieľové požiadavky
- Triedy a vyučujúci
- Prevádzkový poriadok INF
- Krúžky
- Knihy INF
- Súťaže i BOBOR
- Školenia v oblasti IKT
- Využitie učební INF
- Programy na stiahnutie
- Odkazy
- Teória INF
- TVVP, UO a Teória
- Čo by si mal vedieť :
- Zadania, Referáty
- WIFI EDU
- .
- Testy
- Dotazník
Obsahová náplň a hlavné ciele
PREDMETY
- informatika (INF) – povinný predmet
- informatická výchova (INV) - povinný predmet
Náplň predmetu v jednotlivých ročníkoch určujú učebné osnovy v Školskom vzdelávacom programe.
INFORMATIKA - POVINNÝ PREDMET
Ročník Obsahová náplň V všeobecné info, Internet, E-pošta, Správny prstoklad na klávesnici, Maľovanie, Imagine - úvod do programovania VI operačný systém, Imagine - programovania - cykly, vetvenie, Logo Motion, animácie VII práca s textom, Imagine - programovania, tvorba prezentácií VIII multimédia, práca s tabuľkami, Imagine Logo - programovanie, IX úvod do tvorby www stránok , číselné sústavy, programovanie robotov INFORMATICKÁ VÝCHOVA - POVINNÝ PREDMET
Ročník Obsahová náplň II Oboznámenie sa s počítačom, ovládanie klávesnice, myši, tlačiarne, skenera. Oboznámenie s prostredím jednoduchého grafického editora – kreslenie obrázka voľnou rukou, s použitím nástrojov, efektívne využívanie nástrojov grafického editora pri kreslení obrázkov. III Vytváranie jednoduchých animácií. Práca s textovým editorom, jednoduché formátovanie textu, vkladanie obrázkov do textu, kopírovanie, mazanie, presúvanie. IV Oboznámenie sa s nástrojmi a prezeranie a vyhľadávanie, využívanie internetu ako zdroj zábavy, ale aj informácií v textovej i obrazovej podobe, využívanie e-mailovej pošty, bezpečné správanie na internete, základy slušného správania na internete. Spúšťanie hry a hudby z CD a internetu, ovládanie jednoduchých hier. Využívanie možností IKT pri riešení úloh v rámci projektového vyučovania, prezentovaní projektov HLAVNÉ CIELE V PREDMETE INFORMATIKA
- Budovať informatickú kultúru, t.j. vychovávať k efektívnemu využívaniu prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a etických zásad.
- Rozvíjať komunikačné a kooperačné schopnosti a metakognitívnu kompetenciu žiakov (t.j. učiť sa tým, že objavujem; učiť sa tým, že učím druhých, kriticky posudzovať svoje poznatky).
- Rešpektovať špecifické ciele a schopnosti žiakov a rozvíjať ich osobnosť a tvorivosť; zapájať ich do súťaží a projektov.
- Vo všetkých sledovaných predmetoch voliť cieľavedomé formy práce s diferenciáciou rešpektujúcou individualitu žiaka a jeho ďalšie smerovanie.
- Využívať nové formy a metódy na hodinách, vo väčšej miere využívať na vyučovaní IKT a novší softvér.
- Podnecovať vzťah žiakov k sledovaným predmetom zapájaním sa do programátorských súťaží, olympiády, korešpondenčných seminárov a súťažných projektov.
- Podporovať tvorivosť a kreativitu žiakov zapojením do projektov a IKT súťaží, ktoré pokrývajú ostatné celky využívania IKT aj mimo programovania.
- Zapojiť talentovaných žiakov aj do stredoškolskej odbornej činnosti, písania článkov o využívaní nových foriem a metód na vyučovaní s využitím IKT.
- Podporovať žiakov pri tvorbe webových stránok, projektov a modelov výučbového charakteru.